Cuvinte pentru un început...

Setea de cunoaștere este atât o binecuvântare, cât și un blestem. Prin diverse metode, suntem capabili să privim dincolo de păturile superficiale ale existenței pentru răspunsurile celor mai arzătoare întrebări. Astfel putem evolua, ne putem depăși condiția, dar durerea căderii în cele mai întunecate colțuri ale realității poate semăna numai dezastru. Spre deosebire de alte sisteme oculte unde adeptul umblă pe cărări pavate și luminoase, la adăpostul siguranței și păcii, în sistemele Căii Stângi, adeptul este singur, în locuri sălbatice, neumblate. Cele mai mari comori se află ascunse în Întuneric, puțini le găsesc, iar și mai puțini le dobândesc. La rădăcinile Copacului Mizantropiei, dezbrăcat de tot ceea ce este uman, adeptul îi culege roadele. Numai atunci se va rupe de creația ce l-a ținut captiv în iluzii; în moarte și extaz, se eliberează.

vineri, 10 decembrie 2010

Sistemul qliphothic de initiere


De-a lungul istoriei rasei umane, omul a incercat sa inteleaga procesele care il inconjoara, a simtit nevoia launtrica de a crea o legatura profunda atat cu mediul exterior, cat si cu sinele. Odata cu timpul, constiinta lui a devenit mai profunda, mai potenta. Acest lucru a dat nastere la concepte precum spiritualitate, zei, mituri si magie. De aici a rezultat formarea unor sisteme, plasarea lor intr-o forma in care mintea umana este capabila sa le inteleaga mai usor. Unul din aceste sisteme este Qabalah. Nu ma voi crampona in discutii irelevante despre originea, istoria si autenticitatea ei, scopul articolului este de a descrie in profunzime sistemul qliphothic.

Atat Qliphoth-ul cat si Sephiroth-ul pot fi considerate harti ale constiintei umane, in care fiecare teritoriu(sfera) reprezinta o lume cu o anumita caracteristica. Sferele din cadrul aceleiasi „harti” au o legatura extrem de stransa, reprezentand diferite grade de concretizare sau de manifestare al unui principiu. Diferenta dintre cele doua sta atat in aceste caracteristici, cat si in scopul magicianului. Un magician de Mana Dreapta va dori să parcurgă cele 10 sfere ale Sephiroth-ului doar pentru a deveni una cu Dumnezeu și a renunța la propria identitate pentru o forță exterioară. Acestia intotdeauna au vazut sferele qliphothice ca fiind perverse, emanatii distructive si au incercat sa le evite. In schimb, magicianul Caii Mainii Stangi va intra in cele mai intunecate colturi ale constiintei lui, pentru ca stie ca acolo se afla adevarata intelepciune care va aduce adeptul la rang de zeu. Defapt, acesta este scopul adeptului Caii Mainii Stangi, să devină o entitate izolată, independenta de Dumnezeu, sa devina din creatie creator. Un adept al Caii Maini Drepte se va lasa condus de curentul unui rau, acceptându-i orice directie, ducandu-l intr-un final intr-o mare unde poate pluti in ignoranta; in schimb adeptul Mainii Stangi va innota in directia opusa sensului de curgere, ajungand intr-un final la izvor, acolo unde poate seca sau schimba cursul raului, va va fi in stare sa hotarasca cursul. Sistemul qliphothic este unul din sistemele care invata adeptul sa innoate intr-un anume fel in acest rau.

Emanatiile care au dus la formarea Qliphoth-ului sunt primordiale, este forta anti-cosmica menita sa contracareze impulsul restrictiv al creatiei manifestat prin Sephiroth, dar Sephiroth-ul a fost format primul. Odata cu formarea Qliphoth-ului, structura opusului acestuia și-a schimbat forma, distrugandu-i echilibrul perfect in care se afla. Astfel, Da’ath, sfera a carui patron era Lucifer a disparut, cazand in Abis(mitul luciferian), separand Kether(sfera patronata de Yehova) de sferele inferioare. De asemenea, mitul cuplului primordial este sinonim cu formarea sferei Malkuth, omul cazand din Yesod in aceasta. Malkuth este deci lumea materiala in care ego-ul a luat fiinta. Un alt aspect important al Sephiroth-ului este reprezentat de coloana stanga  formata din Binah, Geburah si Hod. Ea reprezinta partea severa a lui Dumnezeu, manifestandu-se prin separare si prin distrugere, dar acestea sunt procesele care duc la evolutie si la formarea vietii. Cele trei sfere sunt puternic influentate de Qliphoth, acesta din urma fiind responsabil de fenomenul creatiei. 

Un alt aspect interesant este acela ca partea stanga a Sephiroth-ului poate crea viata prin energiile acauzale pe care le are, dar nu o poate intretine. De aceea, sferele din dreapta, Chokmah, Chesed si Netzah, reprezentand „mila lui Dumnezeu” trebuie sa echilibreze energiile din stanga. Astfel, este nevoie atat de lumina cat si de intuneric pentru ca lumea in care traim sa existe. Intunericul creeaza viata, dar nu o poate sustine, iar Lumina nu poate crea viata, dar o poate intretine. Altfel spus, noi ne aflam la intersectia dintre cele doua. O disparitie a uneia dintre ele va duce si la disparitia noastra materiala. Toate aceste aspecte sunt importante pentru intelegerea manifestarii fortelor qliphothice si cum interactioneaza ele cu Universul cauzal.

Asadar, cele zece sfere qliphotice reprezinta manifestari acauzale, iar tentaculele acestora au ajuns in constiinta umana, aducand gnoza anti-lumilor ascunse omului slab si nestiutor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu