Cuvinte pentru un început...

Setea de cunoaștere este atât o binecuvântare, cât și un blestem. Prin diverse metode, suntem capabili să privim dincolo de păturile superficiale ale existenței pentru răspunsurile celor mai arzătoare întrebări. Astfel putem evolua, ne putem depăși condiția, dar durerea căderii în cele mai întunecate colțuri ale realității poate semăna numai dezastru. Spre deosebire de alte sisteme oculte unde adeptul umblă pe cărări pavate și luminoase, la adăpostul siguranței și păcii, în sistemele Căii Stângi, adeptul este singur, în locuri sălbatice, neumblate. Cele mai mari comori se află ascunse în Întuneric, puțini le găsesc, iar și mai puțini le dobândesc. La rădăcinile Copacului Mizantropiei, dezbrăcat de tot ceea ce este uman, adeptul îi culege roadele. Numai atunci se va rupe de creația ce l-a ținut captiv în iluzii; în moarte și extaz, se eliberează.

sâmbătă, 2 iulie 2011

Samael

În mitologia iudaică, Samael este soțul lui Lilith. Samael este un epitet al Diavolului, iar Lilith  l-a întâlnit după ce a ieșit din grădina edenului. Împreună au dat naștere la vietăți demonice ce au populat Gamaliel. Samael este marele ispititor, și ispitește cu înțelepciune. În Sepher Yetzirah, un ciudat manuscris qabalist, Samael corespunde cu înțelepciunea ocultă, și în Qlipha Samael începe adevărata inițiere a Căii Stângi. Toate concepțiile și perspectivele obișnuite asupra lumii sunt puse la îndoială în această Qliphă. Magicianul care a ajuns la acest nivel va fi capabil să vadă dincolo de regulile și legile etice care ne-au ținut în loc într-un cenzor psihic ce întunecă o mare parte a conștiinței noastre. La acest nivel, magicianul va confrunta aceste reguli și legi etice prin a le face conștiente. Așadar se poate forma o înțelegere personală a funcțiilor existenței și va decide în mod individual ceea ce este corect sau greșit, bine și rău. În acest sens, Samael este ispititorul ce îndeamnă omul să mănânce fructele cunoașterii. El de asemenea relevă frumusețea lumii și direcționează în jos, în interior, în loc de sus către regatul Raiului. Samael este cel ce distruge iluziile cu intelectul său. Samael desființează concepții și idei până la cele mai mici componente. Arta psihedelică și suprarealistă poate oferi o frântură din Qlipha Samael, iar deconstrucția limbii ce poate fi găsită în Dadaism poate fi folosită în lucrări magice cu Samael.

Hod este partea luminoasă a lui Samael. Hod reprezintă intelectul și aparține unui nivel astral mai înalt. Samael este intelectul întunecat ce poate fi perceput ca nebunie, originalitatea și geniul ce este activ în afara cadrului rațiunii și a convențiilor civilizației. Numeroși oameni de știință, scriitori și artiști au atins domeniile lui Samael. Intelectul lui Edgar Allan Poe pare să fi fost ocazional influențat de Samael, iar următoarele cuvinte pe care le-a scris despre sine prezintă un bun sumar a formei de inteligență care este Samael:

„Oamenii m-au considerat nebun, dar problema nu este încă rezolvată, dacă nebunia este sau nu cea mai înaltă inteligență – dacă ceea ce e glorios, dacă tot ceea ce profund – nu se ridică din boala gândului – de la toane ale minții exaltate pe socoteala intelectului general.”

În Qlipha Samael, magicianul face un pact cu forțele întunecate și primește invitația lui Friedrich Nietzsche de a reevalua vechi valori. Nebunia devine înțelepciune, moartea devine viață. Samael este „Otrava lui Dumnezeu”. Aici iluziile sunt otrăvite, iar toate categoriile și concepțiile sunt desființate până nu mai rămâne nimic. Partea întunecată a planului astral poate fi comparată cu o cupă umplută cu otravă sau cu un fluid toxic. În timp ce Gamaliel este cupa, Samael este elixirul iar următoarea Qliphă, A'arab Zaraq, este locul unde magicianul simte efectul. Consumarea otrăvii este un ritual decisiv de trecere făcând tranziția dintr-o stare la cealaltă. Printre anumite triburi primitive și culturi shamanice, mușcătura unui șarpe veninos a fost asociată cu inițierea (uneori în formele mai drastice cauzează moartea inițiatului). Mai comun, totuși, este golirea de către inițiat a unei cupe ce conține o formă de halucinogen. Veninul lui Samael cauzează o moarte inițiatică a personalității lumești a magicianului. În locul său, adevărata voință va fi eliberată corespunzând cu Bestia și Thagirion.

Samael este Qlipha trișorului. Trișorul este caracterul mitologic ce transmite atât înțelepciune cât și nebunie. Zeul nordic Loke are calitățile unui trișor fiind înțelept și viclean, precum și cauza multor probleme. În miturile indienilor nord-americani, coiotul este deseori un astfel de caracter. Trișorul poate fi un aducător de cultură ce împărtășește abilități și obiecte ce pot fi atât binecuvântări cât și blesteme. Un bun exemplu este focul ce poate aduce căldură, dar care poate să și ardă. Inițierea simbolică în misterele focului aparține inițierii în Calea Stângă și deci, de asemenea, Qliphei Samael. Magicianul face un jurământ la acest nivel și obține controlul asupra lui Kundalini, „energiei vitale”, și focului interior. Inițierea magică întunecată este un proces care poate fi dureros deoarece dă peste cap vechi concepții. Magicianul își dezvoltă identitatea magică în Samael și poate vedea lumea cu alți ochi. Concepțiile care sunt desființate de otrava lui Samael se vor ridica într-o nouă formă mai pură atunci când magicianul ajunge la lumile mai superioare. Demonul cu întruchiparea de păun, Adramelech, cel ce corespunde cu individualitatea, frumusețea și clarviziunea, conduce Samael. Magicianul abandonează barierele etice ce l-au oprit din împlinirea magică. Valorile etice sunt înlocuite cu valori estetice. Samael otrăvește barierele moralistice ce reprimă auto-crearea artistică a magicianului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu