Cuvinte pentru un început...

Setea de cunoaștere este atât o binecuvântare, cât și un blestem. Prin diverse metode, suntem capabili să privim dincolo de păturile superficiale ale existenței pentru răspunsurile celor mai arzătoare întrebări. Astfel putem evolua, ne putem depăși condiția, dar durerea căderii în cele mai întunecate colțuri ale realității poate semăna numai dezastru. Spre deosebire de alte sisteme oculte unde adeptul umblă pe cărări pavate și luminoase, la adăpostul siguranței și păcii, în sistemele Căii Stângi, adeptul este singur, în locuri sălbatice, neumblate. Cele mai mari comori se află ascunse în Întuneric, puțini le găsesc, iar și mai puțini le dobândesc. La rădăcinile Copacului Mizantropiei, dezbrăcat de tot ceea ce este uman, adeptul îi culege roadele. Numai atunci se va rupe de creația ce l-a ținut captiv în iluzii; în moarte și extaz, se eliberează.

duminică, 24 iulie 2011

Satariel


Satariel este prima Qliphă după Abis. Adeptul intră în Satariel renăscut și botezat în apa neagră a acestuia. Satariel este partea întunecată a lui Binah, iar aceste lumi sunt în strânsă legătură deoarece Binah este deja o forță întunecată ce acționează pe partea stângă a Pomului Vieții. Diferența este că Satariel nu face parte dintr-o ordine a luminii a Copacului Vieții, ci face parte din Sitra Ahra și din „partea cealaltă”. Atât Binah cât și Satariel corespund cu întunecatul și misteriosul. Ele reprezintă principiile care poartă toate răspunsurile în interior, dar acestea se află ascunse în întuneric. Satariel este cea care ține secret și ascunde. Întunericul care este creat în Binah acționează ca o formă negativă din care Creația își capătă forma. Binah și Satariel reprezintă timpul și destinul și sunt asociate cu zeițele destinului, cum ar fi țesătoarele din Grecia Antică sau din mitologia nordică. Cele trei țesătoare din Grecia Antică sunt Clotho, Lachesis și Atropos, iar sarcina lor este să învârtă ghemul și să taie firul vieții al fiecărui om. Clotho ține furca și are putere asupra nașterii. Lachesis are putere asupra evenimentelor din timpul vieții, iar Atropos, care poartă un voal negru, taie firul ce determină moartea. În aceeași manieră, cele trei țesătoare din mitologia nordică Urd, Verdandi și Skuld corespund cu nașterea și trecutul, viața și prezentul, și, în final, moartea și viitorul. Lilith are reședința originală în Satariel dar, similar cu zeițele destinului, acționează în nivelurile astrale unde țese ca un păianjen firele destinului. Binah și Satariel corespund cu zeii timpului, Chronos și Saturn, cei ce execută ritmul sorții prin mișcările Lunii la nivelurile inferioare. Zeița indiană Kali are putere asupra timpului, iar ea corespunde de asemenea cu Binah și Satariel.

Când adeptul ajunge la Satariel este făcut un pas final în nivelul divin. Pentru adeptul laturii întunecate, Satariel este locul unde intră în centrul lumii de jos pentru a-i întâlni conducătorul. Adeptul îi va întâlni pe Ereshkigal, Hel, Hades, Lucifer, Satan sau alte caractere ce sunt asociate cu părțile cele mai profunde ale lumii de jos. La început, după intrarea în Satariel, adeptul bâjbâie într-un întuneric deplin. O experiență comună ce caracterizează Satariel este aceea de sentiment de rătăcire prin labirinturi lungi și întunecate. Demonii lui Satariel sunt asociați cu absurdități, delir, confuzie și mistere. Lucifuge conduce aici și nu trebuie confundat cu Lucifer. Lucifuge evită lumina, în timp ce Lucifer este aducătorul de lumină. Lucifuge conduce adeptul prin labirinturile întunecate din Satariel către ultimele niveluri ale Qliphoth-ului. În întunericul din Satariel se poate trăi experiența respirației marelui dragon, Tehom. În tuneluri, se pot auzi ecouri ale unor sunete ciudate ce provin dincolo de limitele universului. La cel mai întunecat punct, întunericul se aprinde și devine lumină. Adeptul experimentează cum ochiul atotvăzător al dragonului este deschis. În această etapă adeptul obține viziune clară iar al treilea ochi începe să se deschidă. Ochiul este numit ochiul lui Lucifer, Shiva sau Odin. În vechile mistere grecești, această experiență a fost numită Drakon, ce înseamnă „a vedea”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu